clarairene

Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Hej

Av Clara - 21 april 2014 04:25

Hej.


Jag har inte skrivit på aplänge, det kan ju tyckas vara synd. Till och med min syster verkar ha funnit detta lite jobbigt?


Men, min hårddisk på min dator kraschade förra helgen. Från ingenstans. Och jag haft datorn i mindre än ett år. Och det gjorde mig arg och ledsen. Och såklart så kraschade den kvart i två på morgonen på en lördag. Inte klockan 15 en onsdag, liksom. Och jag hade därmed inte tillgång till dator (veckorna innan har jag bara varit upptagen).


Ringde Axel och var himla upprörd, sådär 3 på morgonen min tid och på morgonen för honom. Han försökte tappert hjälpa mig, men min hårddisk ville inte samarbeta. På det så öppnade inte skolans IT-ställe förrän söndag eftermiddag. Drygt. Gick dit på söndagen i alla fall och bruden jag pratade med sa “jag har haft två mac-datorer i mitt liv, men aldrig sett detta tidigare, jag har ingen aning om vad ditt problem är” och hänvisade mig till ett datorställe i stan som det tar drygt 40 minuter att gå till. Skulle gå dit på måndagen, men då snöade det :))))))))))))))))))))) Som tur var så tyckte min arbetskollega synd om mig och erbjöd sig köra mig (gjorde min dag!) och jag lämnade in den. Som tur var så har jag fortfarande garanti på datorn, så det kostade ingenting (förutom filerna de försökte rädda) och jag fick tillbaka den på onsdag, så det gick rätt snabbt ändå. Så nu sitter jag här med en mer eller mindre tom dator och tusentals filer som jag behöver gå igenom i hopp om att hitta mina bilder nånstans där inne… Jobbigt. På detta så hade jag en uppsats som skulle in i fredags och andra uppgifter. Så, sammanfattat, tuff vecka.


Denna helg har varit desto bättre i alla fall. 

I fredags efter jag jobbat kom min moster som bor cirka 40 minuter härifrån och hämtade upp mig för att spendera påskhelgen hemma hos henne med hennes familj. Så vi hade det trevligt i fredagskväll, stannade uppe sent och samtalade och hade pedikyrer gjorda i lördags. Dock mådde jag illa senare under dagen och låg mest på golvet och mådde dåligt, och min moster var trött från kvällen innan så jag gick och la mig tidigare än jag gjort på månader.


Idag skulle vi ut till Galesburg och äta brunch, men stället vi skulle äta på var fullt så vi åt brunch närmare deras hem och därefter kördes jag tillbaka till skolan där jag skypade med mamma ett tag och sedan låg ute i solen och hade middag utomhus. Jag tror och hoppas, på riktigt, att våren är här nu.

Det var skönt att komma bort en stund under helgen, även om det kanske inte var den mest fartfyllda. Men change of scenery är bra ibland. 


Nu ska jag fortsätta läsa lite feminismartiklar för min kurs och plugga lite psykologi innan jag lägger mig. Adjö.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards