clarairene

Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Mot andra breddgrader

Av Clara - 6 juni 2014 04:48

Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.

 

Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme iförrgår natt då jag var uppe och packade det sista, och såg senaste avsnittet av Game of Thrones med vänner. Åh, det avsnittet! En av mina vänner blev helt galen, skrek och hade sig och sa att han aldrig skulle titta igen. Han kommer det. Vi bestämde oss för Skype dejter gällande GoT i framtiden.

 

Gick och la mig vid halv 3.30 på morgonen, och skulle upp 5.30 igen då mitt tåg till Chicago gick 7:38. Packade allt jag hade kvar i två väskor (och gav bort en del till välgörenhet), sa hejdå till de fina människorna som lämnade sina sängar så tidigt på morgonen för att säga hejdå till mig och begav mig till tågstationen. Promenaden där var världens abworkout med mina två väsko,r som lätt var övervikt, men som tur var så kollade ingen vikten på första tåget. 

Ännu ett plus var att en kompis från New Jersey skulle åka samma tåg till Chicago och hade också flera timmars väntan på Union Station, så jag hade sällskap och sällskap av någon som faktiskt varit på centralstationen tidigare, för jäklar vad jag hade gått vilse om jag varit ensam. 

 

Vi åt lunch, hängde och letade sedan upp från vilken perrong mitt tåg skulle gå. Kvinnan vi frågade tyckte också att jag skulle checka in min stora väska. Den var tung och dryg, så jag bestämde mig för att göra det. Och den visade sig vara 16 pounds i övervikt, hehehehhe. WHOOPS. Så jag fick köpa en himla papperskartong för 5 dollar som de sedan checkade in åt mig. Detta betyder alltså att jag måste skeppa ännu en låda med saker då viktgränsen är densamma på flyget, och jag har inga fler resväskor… Nåväl. Sa hejdå till min vän och hoppade på tåget till Minneapolis, satt där i 8 timmar, och sedan mer då tåget blev 1,5 timme försenat. :))) Men jag kom fram tillslut. Trots att klockan var mitt i natten. 

 

Sov sen en hel natt inatt, vilket jag inte gjort på många dagar. Det var fint.

 

Idag utförde min moster ärdenden inför vår avresa och jag köpte ett nytt kamerobjektiv för för mycket pengar. Så nu är jag officiellt fattig. Men glad. Så det är okej ändå. 

 

Och nu borde jag egentligen springa och packa för att imorgon, klockan 4.30 på morgonen, beger jag mig på resande fot igen, men denna gång uppe i luften och till en liten ö i havet där min morfar kommer ifrån - Puerto Rico. Och jag är galet taggad!!!!!!!

 

 

 

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Av Clara - 26 maj 2014 06:00

Som sagt så firades den indiska högtiden Holi på skolan förra helgen som jag och min vän deltog i. Det var soligt, hyfsat varmt och roligt och blött. Gör lätt om det.   Det var även fint då jag och min vän senare låg i solen utan att ha duschat, ...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards