clarairene

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Spyträdet

Av Clara - 6 mars 2014 00:45

Varje gång jag gick till gymmet tyckte jag att det luktade konstigt, men tänkte inte så mycket på det. När jag däremot gick tillbaka till mitt rum kände jag igen en konstig doft, en doft av spya. Varje gång jag återvände till mitt rum från gymmet undrade jag om jag klivit i något? Luktar mina svettiga fötter jätteilla? Luktar mitt svett så starkt? TRÄNAR NÅGON SAMMA TID SOM JAG HELA TIDEN OCH SEDAN GÅR OCH SPYR?

Nope. Det var spyträdet. 

Spyträdet är ett träd med massa bär som ramlar ned på marken och när de ruttnar luktar som någon som nyligen kastat upp maten de tidigare förtärt under dagen. Jag visste inte att spyträd fanns och det tog himla lång tid innan någon informerade mig om spyträdets existens och istället luktade jag på fötter och skor för att garantera att det inte var jag. Så hela tiden trodde jag att det var något fel på mig när det bara var trädet fel.


Livet. Nu vet jag i alla fall varför det luktar uppkastad mat varje gång jag går till gymmet. Och det är ju fint att trädet fäller MASSOR av bär som täcker all närliggande mark och som ingen plockar upp. Varje gång jag går förbi spyträdet frågar jag mig själv varför någon ens tyckte att det var en vettig idé att plantera just den trädarten… Och jag måste säga att det var en bra sak med snön - den täckte bärens otrevliga doft.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards