clarairene

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Tillbaka i Galesburg

Av Clara - 27 mars 2014 04:22

Tillbaka i Galesburg efter ännu en lång tågresa.

 

Veckan i Denver avslutades med en basketmatch (min första!), födelsedagsfest åt Beas yngsta värdbarn där hela familjen samlades. Fina människor och pizza - perfekt.

Och i måndags, innan jag åkte hem, skulle vi hitta på något med två av Beas tre värdbarn som har spring break denna vecka. Tanken var att se en imax-film och gå på museum. Vi kom fram till museet som visade sig vara stängt på måndagar och nästa imax-film skulle inte visas förrän senare under eftermiddagen så vi gick ut och åt lunch. När vi sedan ätit lunch och köpt lite godis att äta till filmen så beställde vi biljetter från en automat utanför imax-biografen och gick in och där det visade sig att museet tydligen hade varit öppet hela dagen?? Och så såg vi sedan att det stod 16.00 på biljetterna och inte 14.00 vilket var när vi skulle se filmen. Vi ställde oss i kön ändå och tänkte bara förklara vad som hänt. När vi kom fram i kön förklarade vi att det stod 14.00 på skärmen där vi beställde biljetterna men en annan tid på själva biljetterna - men tydligen var 14.00-föreställningen slutsåld och vi fick reimbursa biljetterna... Så inget museum och ingen film. Lite failad dag, men Beas värdbarn hade jättebra tålamod och tog allt bra ändå. 

 

  

Det var skönt med en vecka med annan scenery och change of pace, och jag är himla glad att jag fick träffa Beas värdfamilj. En himla bra och oförglömlig vecka!


Åkte sedan hem under kvällen (i måndags) och kom fram igår, en dryg timme sent, och idag började skolan. Nya kurser och tider, samt nya arbetstider och nya arbetsuppgifter. 


Mina kurser för denna termin:

Social Psychology

Women, Culture and Society

Social Justice Dialogues - Race


Alla kurser låter himla bra och ska handla om något jag bryr mig om, så denna termin borde bli bra. Och jag får 2 timmar extra jobb i veckan jämfört med förra terminen, vilket borde bli bra då jag behöver dat cash money. Nu ska jag läsa om lite feminism för Women, Culture and Society och sedan lägga mig.

 

Håller tummarna för att vårterminen blir fantastisk och att värmen kommer himla snart. 

 

  (Mississippi-floden)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards