clarairene

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

LEVER

Av Clara - 23 mars 2014 05:23

Hallå hallå i stugorna!


Här kommer en hälsning från Denver, CO. :))))))))


Har varit hos Bea största delen av tiden nu, vilket också innebär att majoriteten av mitt spring break är över, trots att det kändes som att vi alla skulle iväg på vinterlov igen och inte ses på fem veckor. Jag fick mina betyg för terminen igår, och de såg bra ut, förutom ett som var lite sämre än vad jag hoppades på. Nåväl.


Min tågresa hit var förvånansvärt fin. Jag satt bredvid en söt äldre dam som gav mig en av de två kuddarna hon just köpt till tågresan vilket underlättade nattens del av min 15 (som sedan blev längre) timmars tågresa ut hit. Jag satt bokstavligen ned hela resan, och gick inte ens på toa, haha. Men jag är inget stort fan av tåg-/flygtoaletter och jag klarade mig bra ändå. Underhöll mig med att börja läsa en bok, lyssna på alla utkomna podcaster av Christer & Morgans nya program i P3 och musik. Jag är himla tacksam att jag klarar mig så bra med att inte göra någonting såpass länge som jag gör, och att det tar en himla lång tid för mig att bli rastlös.


Kom tillslut fram till Denver vid 9-tiden på morgonen (trots att vi egentligen skulle kommit in 07.15) och det snöade. Alltså… Jag tog inte med mig vantar då vädret inte skulle bli så kallt under tiden jag var här, och det var knappt att jag ens tog med mig en halsduk. Mötte upp min Bea som jag inte sett sedan slutet på juni förra året och delade en vacker omfamning. Åkte sedan hem till “henne”, hängde och handlade trosor. Fin start på dagen. Sedan åkte vi och såg en av hennes värdbarns skolföreställningar, och det kan ju ha varit det finaste jag sett på himla länge. Föreställningen (eller snarare musikal) handlade om ekollonets kretslopp. Alltså, åhh. Fina barn!

Träffade senare resten av familjen och hennes värdbarn “på riktigt”, och vilka finingar de är allihop. Senare på kvällen hängde jag med henne till University of Denver där hon läser några kurser och följde med henne på en föreläsning - som faktiskt var rätt intressant. Inte minst när situationen i Krim kom på tal, och därefter togs min Froyo-oskuld. Det var Bea glad över att få vara med om, och jag fyllde min kopp med alldeles för mycket froyo, och med hallonsmak som jag inte provsmakade då jag antog att det skulle smaka gott - för jag gillar ju hallon. Men nej, den smaken var inte god, och inte fan kunde jag kontrollera mängden froyo som kom ur maskinerna heller.


Och nu har jag officiellt sett äkta, genuine tumbleweed rullandes (blåsandes) över gatan! (Det tycker jag var värt att nämna som ett helt eget stycke.)


Nästa dag åkte vi till downtown Denver och hon visade mig runt. Det var en fin och solig vårdag, perfekt för en tur runt i Denver. Och resten av eftermiddagen till fram på kvällen jobbade Bea, så vi hängde med barnen.

 

          

I förrgår åkte vi till Red Rocks, vilket är en scen där artister håller föreställningar, som är formad naturligt av stenarna där. Efter att ha tittat på den så gick vi på hajk! HAHAHAHAHA, det har ju inte jag gjort på äckligt länge, trots att jag tycker om det himla mycket. Så uppförsbacke bland röd sten i cirka 5 km till toppen och 5 km tillbaka. Det var sjukt vackert och mer eller mindre perfekt väder. Varmt när vi gick upp (kanske lite för varmt) och när vi fikade på toppen - perfekt. Fint, perfekt (<— så många positiva adjektiv(?)). Vi åkte sedan och hämtade hunden hos frisören och hängde med barnen under eftermiddagen igen, och jag träffade lite annan släkt som just nu är och hälsar på.

 

          

Igår drog vi oss ett rejält tag på morgonen och åkte sedan och shoppade - något jag verkligen behövde. Har mer eller mindre inga sommarkläder som kommer passa på grund av viktuppgång i detta land av socker. Och på kvällen så gick vi på bio och så Divergent, som jag ändå ger en stadig 3:a av 5 toasts, men som Bea inte alls gillade och ångrade att hon spenderade 10 dollar på. Men, biostolarna var bokstavligen fåtöljer som man kunde luta bak och få fotstöd till - så hon kunde ju sovit om hon velat…


Idag spenderade vi 8 timmar i bilen. Fyra timmar till vår destination och fyra timmar tillbaka. Vi åkte och tittade på sanddynor som ligger vid foten av et berg dit alla aupairer i området tydligen åkt, men där Bea inte varit än. Så det blev en tidig morgon. Sanddynorna var intressanta och ganska random, och jag vet fortfarande inte varför de fanns där, som en öken, mitt ute bland bergen?? Men det var onekligen en intressant upplevelse oavsett. Det var mer eller mindre sandstorm när vi var där vilket resulterade i sand ÖVERALLT (ögon, rumpa, bh, kamera - you name it). Men vi gick upp för lite dynor (svinjobbigt, som en himla lavin!) och traskade runt barfota. Vi körde sedan en omväg hem och åkte bland bergen - så vackert, det såg precis ut som den bilden jag har av Colorado i mitt huvud (även om det började snöa ungefär halvvägs hem). Sedan dess har vi bara chillat i huset och ska antagligen bara ligga och se Frozen senare ikväll. 

 

                      


OM DU INTE FÖRSTÅTT SÅ LEVER JAG ALLTSÅ LOPPAN HÄR I CO.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards