clarairene

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34

Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för att jag inte riktigt bestämt mig för om detta - bloggen - är något jag vill fortsätta med).

Alltså: Jag har flyttat hem och ska börja plugga på Uppsala Universitet nu till hösten. 


Jag hade ett fint och spännande år i USA där jag lärde mig otroligt mycket (inte minst vad jag nu ska plugga och därmed ägna mitt vuxna liv till), men samtidigt så var det inte exakt vad jag letade efter. Jag kan inte riktigt lägga fingret på vad jag letade efter, och mamma har ändå frågat flera gånger och jag har försökt förklara, men utan att tillräckligt bra svar. Jag förväntade mig inte ett helt perfekt år där jag njöt varenda sekund och somnade med ett leende på läpparna varje dag, men jag nådde punkter där jag ifrågasatte min situation och undrade om det verkligen, verkligen var rätt? Samt, att det antagligen skulle uppstå problem med min examen i Sverige om jag skulle flytta hem efter min utbildning och börja arbeta här. Och såklart kostnaden. 

Sammanfattningsvis kan man säga att det var många små saker som bildade en stor sak som resulterade i att jag bestämde mig att det var bättre att flytta hem, och att plugga här. 


Nu vänder vi blad.

Uppsala - mitt förstahandsval och jag är himla glad att jag kom in! Jag ska läsa socionomprogrammet för att i slutändan bli (hoppas vi ju i alla fall) socionom! Inte det mest glamorösa jobbet kanske, men något som jag tror och hoppas bidrar till att människors tillvaror förbättras och att jag gör något konkret och produktivt för att skapa någon typ av förbättring i världen. Vi får se!

Samtidigt som jag då är himla taggad och glad så är hela bostadsfrågan ett stort problem - att hitta en bostad (utan att ha höga köpoäng eller genom kontakter) är närmast omöjligt. Jag står i varenda bostadskö som finns, letar aktivt, är med i facebookgrupper och har nu till och med lagt ut kontaktannonser! Det är ett stort stressmoment i mitt liv just nu, som tyvärr resulterar i att jag inte kan njuta av att jag kommit min på utbildning. 


Nåväl, det löser väl sig på ett eller annat sätt. Nu ska jag försöka njuta av den lilla klutten sommar vi faktiskt har kvar innan jag ger mig in i plugglivet på nytt! 


Adjö.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards