clarairene

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

House show

Av Clara - 5 januari 2014 05:49

Fredag var då första dagen i skolan, och vi/jag hade alla lektioner. Och matten skrämde mig. Läraren var långsam i början och jag hängde helt med, men när han senare nådde det svåra gick allt superfort och jag hängde inte alls med längre. Dessutom saknade cirka hälften av klassen sina böcker, men ändå skulle vi läsa “första kapitlet” och få läxor på måndag. Medan andra lärare lade upp material, nu i början, på nätet. Jag ber om ursäkt, men jag har svårt för mattemänniskor som honom. Så nu är jag nervös då matte ger mig mest ångest av allt. Men jag ska kämpa på och göra mitt bästa.

Övriga två ämnen ser jag dock fram emot, framförallt religionen, och jag hoppas att de kommer vara funfunfun.


Senare den kvällen gick vi på en house show i någon på skolans lägenhet. Det var himla mysigt och de fyra banden var himla bra! Jag trivdes, tillskillnad från the frat party jag gick på tidigare i höstas. Så jag hoppas på att kunna gå på fler house shows i framtiden. Jag drack även en hel burk öl, vilket ju är helt fantastiskt då den enda ölen jag tyckt om är den jag drack på ett lokalt bryggeri i Sarajevo. 


Senare på kvällen gick vi tillbaka och hade fina trevliga samtal långt in i natten, och jag i min trötthet valde vilka ädelstenar mina vänner var. SÅ DET ÄR ATT UMGÅS MED MIG - DU BLIR TILL EN ÄDELSTEN. Sammanfattat då en riktig, generellt sätt, bra första dag!


Idag (lördag) tänkte jag plugga - det hände inte. Har bara umgåtts, tittat på snön falla och såg en komiker ikväll. Han var inte superbra, men trots detta underhållande. Och nu sitter jag och äter en lussekatt, tänker faktiskt få lite saker gjorda och tycker det vore trevligt om våra lektioner blev inställda på måndag då det ska bli -30-40°F (vilket är detsamma i celsius, alltså fucking jävla kallt).

 

 

Nu önskar jag att jag hade haft en fin bild från the house show, inte minst då det var en himla charmig lägenhet, men nu är en bild på mig allt jag har.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards