clarairene

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Clara - 8 februari 2014 06:02

Hade mina två första lektioner, som väl gick som vanligt. Psykologi är inte min favorit just nu, men vi pratar om barns utveckling och får se massa bebisvideor och de är så söta! Det gör psykologin å så mycket bättre. 


Därefter hade jag en mattequiz, där jag definitivt kunde vad jag skulle kunna, men blev stressad på tid så jag kan tänka mig att jag fick massa slarvfel 


ÄR DET HÄR SPÄNNANDE NOG ATT LÄSA SOM UNDERHÅLLNING PÅ EN BLOGG?


Men, nu på kvällen gick vi till en lokal synagoga på deras fredagsgudstjänst. Det var en intressant upplevelse och även min första gång i en synagoga. Det är en reform/konservativ församling, och därmed är den rätt liberal. Men det var spännande att höra hur deras gudstjänster, böner och så vidare går till. Rabbin var fin och de få medlemmarna som går regelbundet var trevliga och välkomnande. Samt att vi efteråt fick vi go’fika (MAT <3) och kunde ha mer personliga konversationer med medlemmarna och rabbin. Det var en fin upplevelse, jag tycker himla mycket om min religionklass och uppskattar att vi gör dessa utflykter.


Dessutom ansökte jag till en kurs som jag vill ta under vårterminen som heter “social justice” där vi lär oss om fördomar, diskriminering och så vidare och sedan får verktygen att kunna ta tag i dessa diskussioner och situationer när de uppstår. Jag tyckte det var lite konstigt att man var tvungen att “ansöka” - därmed uppge uppgifter och svara på frågor och även ha referenser?? Att hitta referenser här är lite svårt för mig då jag inte haft någon professor som haft mig mer än en termin, och som därmed inte “känner” mig. Men jag hittade tillslut två personer som ställde upp. Så jag ansökte igår och fick idag ett mejl om att jag kom in på kursen! Jag är jätteglad och hoppas att det blir en najs kurs. Fick även nyss bekräftelse av en vän som känner någon som läser kursen denna termin och som säger att den är bra. Så nu är jag pepp och måste bara hitta två andra kurser att läsa nästa termin - som jag måste välja redan nästa vecka… Dock misstänker jag att eftersom jag fick antagningsmejlet så fort att kanske inte tillräckligt människor anmälde sig. Nåväl, det spelar ingen större roll, för jag kom in och det var vad jag ville.  


Och nu måste jag sluta då min vän ska lära mig att twerka - i vår twerkshop ;))) - så innan kvällen är slut lär jag ju vara twerkmaster #1.

 

 

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards