clarairene

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Clara - 23 februari 2014 17:45

Dagen efter Alla Hjärtans erbjöd den lokala antikaffären en "chocolate fest" där man för 9 dollar fick äta obegränsat med choklad. Det var fantstiskt och perfekt. 


                 

Av Clara - 23 februari 2014 05:04

Som vi alla vet vid det här laget så är inte mitt liv här så himla spännande, och det jag återberättar är ju mest om prov och plugg. Det får mig att inse ännu mer hur "tråkigt" mitt liv här är när jag läser om min fina väns Märits äventyr under hennes år i Kina ( http://maritimitten.bloggplatsen.se ). VARFÖR HAR INTE JAG SÅ KUL?


Nåväl.


Det var ju Alla Hjärtans Dag förra veckan. Det var fint. Det finns en hel del finA, kära människor runt mig. Som, till exempel, alla människor jag arbetar med och då menar jag bokstavligen alla!! Jag är då inte en av dem. Och de planerade massa fint. Jag då? Jag gick på speed dating! Jag visste inte riktigt vad jag förväntade mig av det, och i slutändan blev det väl ändå som jag trodde. Det var blandande kön och mer om att träffa nya människor än att "hitta kärleken". Det slutade även upp med att jag "dejtade" kanske fyra män (varav minst en var homosexuell och två hade flickvänner). Så nä, ingen kärlek för mig. Men jag småpratade med en del andra intresanta människor, samt att det fanns godis och red velvet varmchoklad där (LYCKA). Därefter var tanken att min suite skulle se Schindler's List som jag länge velat att de ska se då det är många här som inte sett den. Allt var planerat, men sedan på kvällen ansåg min RA att inte tillräckligt många var där, så det bidde inget. Men min vän hade länge velat se den, så det slutade upp med att hon och jag, själva, tittade på den mitt i natten.

  

Senare spenderades den helgen med att plugga inför mina två prov som jag hade i veckan - i religion och matte. Så, allt återgick till det normala. Om vi bortser från faktumet att det i veckan har varit som en himla monsun här. Så, vi har haft en kall vinter med en hel del snö (som min advisor uttryckte det: höhö, tog du med dig vinter och snön från Sverige? :)))))) ). Vid ett tillfälle blev det lite varamre, men inte litade jag på det - och det gjorde jag rätt i - och det blev kallare igen. Denna veckan var det först riktigt kallt och sedan fick vi några vårvarma dagar. Därpå hade vi en natt full av åskväder och regn, och när jag vaknade nästa morgon såg det ut som ett badhus utomhus - och jag har inga stövlar. :DDD Så mina fötter blev blöta, men jag överlevde ändå. Nu har det blivit kallt igen och det ser istället ut som en skridskobana utomhus (tur att jag har med mig skridskor då!).

 

Igår var en spännande kväll. Jag tittade på andra Hunger Games-filmen som visades och kom sedan tillbaka till min suite där en ganksa intenstivt samtal pågick om ämnen som jag känner starkt för - abort och dödsstraff - med personer som bor här som är både för och emot. Det var himla intressant, dock blev deras diskussion (som jag inte tog del i) lite hettad och det slutade med att en av tjejerna grät. Det var synd, önskar att vi/de hade kunnat hålla en vänlig ton och att konversationen hade fortsatt. Men det var fortfarande väldigt intressant och jag lärde mig en hel del om min rumskamrat som tog del i denna diskussion. 


OCH, det är banne mig inte långt nu förrän jag går på spring break och åker till Colorado för att hälsa på Bea, och det längtar jag himla mycket efter. Det är mycket på gång här och jag har mycket att ständigt tänka på, så det kommer bli himla skönt med en paus - även om det bara är i 10 dagar.  

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards