clarairene

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Uppdatering

Av Clara - 6 februari 2014 01:01

Efter mer om och men, och en Clara som var nära på att förlora sin artighet över telefon med AT&T så gick de tillslut med på att fylla på mitt kontantkort för denna månad utan att verifiera att jag är jag. Haha, de kommer bli förvirrade och överraskade när jag nästa månad fyller på med ett helt nytt kort då min bank, utan at berätta varför, skickade ett nytt kort till mig. DET ÄR SÅ KUL ATT ALLA HÅLLER MIG UPPDATERADE. :)))


I övrigt har alla i min suite blivit sjuka, och jag oroar nu mig för att det ska hända mig. Peppar, peppar så händer de inte, blir alltid sjuk under hösten och vintern och jag har faktiskt kommit igång med min tärning på riktigt nu, och vill INTE att en himla sjukdom kommer och förstör det lilla, lilla jag byggt upp.


På tal om träning så tränade jag med (inte bokstavligen tillsammans med) Herr Lycka igår. LOLLOLLOL. Och jag försökte undvika honom så mycket som möjligt på vårt lilla gym, för han påminner mig om allt det dåliga som pågick i höstas. Men vi fick ögonkontakt vid ett tillfälle och jag var tvungen att hälsa. Men värre än så blev det som tur inte (såg honom prata med andra elever och ville inte ha en konversation med honom).


Och min helvetesmåndag jag pluggade inför (om någon kommer ihåg den) gick bra. Mina prov gick bra och uppsatsen jag skrev för psykologin var kanske inte min bästa, men jag tror ändå definitivt duglig.


Vad mer har hänt?


Jag har för tillfället ett B+ i matte, vilket jag är himla glad och stolt över! Har inte haft mer än G i matte sedan typ 7:an, så jag är riktigt stolt över mig själv! Dock gäller det att nu hålla upp det betyget. Jag ska göra mitt bästa. Men att se det där lilla betyget skrivet på papper gjorde utan tvekan min dag.


Mer?


Häromveckan hade vi något som kollas för I-Fair där folk går runt med massa flaggor och sedan har “internationella föreställningar”; till exempel så hade de japanska eleverna en traditionell japanska dans som det visade oss, och så vidare. Det var en fin grej, och gav mig resfeber. Och nu vill jag bara åka iväg och resa någonstans, trots att jag tekniskt sett redan nu är utomlands. 

Halvvägs genom föreställningarna behövde jag gå då jag skulle delta i en psykologiundersökning. Det jag fick veta i förväg var att vi skulle spela ett bollspel och att vi borde ha på oss träningskläder. Och herregud. Det var som att gå på högstadiet igen. Vi tog upp cirka 1/4 friidrottsrummet (vilket är ett  himla stort rum med en trackbana) och spelade på en stor yta. Och spelet var ungefär som handboll men man fick inte alls springa med bollen. Jobbigaste jag varit med om på länge, och vårt lag förlorade. Men vad jag man inte i vetenskapens namn?

 

  

En fin kväll (natt) var då vi dansade in en onsdag. Min vän och hennes pojkvän har en radioshow på tisdagskvällar. Så jag och några andra kompisar joinade dem och vi dansade in onsdagen till najs musik. Det var fint. 

 

  

I lördags gick jag på en föreläsning om islam av en lokal imam, vilket var väldigt bra och intressant. Jag är glad att jag gick, han verkade vara en himla klok människa och förhoppningsvis nådde han ut till publiken varav många som var där var där för att de fick extra credit och inte av ren nyfikenhet/intresse. Därefter gick jag och en vän och såg en ståuppkomiker som skolan hyrt in för kvällen. Hon var bra och rolig, och jag blev lite besviken över att när den manliga komikern som kom för några veckor sedan kom, så fick han en mycket större scen och lokal än vad hon fick. Dock blev det mer intimt med henne. Nåväl. Hon var rolig och hade bra skämt, förutom faktumet att hon drog för mycket rasskämt (inte nödvändigtvis racistskämt), vilket inte alls är min grej och som jag inte alls tycker är särskilt roligt. Så där blev det ett litet minus för henne. Därefter, senare under kvällen (snarare natten) så gick jag ut med tre tjejer som jag inte annars hänger så ofta med, och vi fick till en frat (vad håller jag på med??). Det var kanske inte den bästa upplevelsen och natten i mitt liv, men fint att dansa lite och umgås mer med dessa tjejer. Kvällens stora minus var tillfället då en kille kom fram (bakifrån) och klämde lite bekvämt på mitt midjefett för att sedan bestämma sig för att “japp, jag dansar med henne”. Alltså, nä. Inte om du ska bete dig så, lille vän. Och jag blir så himla arg, vad är det för himla attityd? “Ojoj, bruden ser lite tjock ut, ska klämma på fettet och se om hon duger.” :))))))))))) Nä, jag hoppas att han inte fick några fler danser (eller annat) den kvällen. Och jag åt därefter min första vaginapizza (som jag velat smaka länge!), som var himlans god. (Det är mer eller mindre en calzone som lätt ser ut som en vagina, och därefter kallas för “vaginapizza(n)”, men med respekt för ordet, vilket jag gillar.)


Annars…? Det är liksom det som är grejen. Jag går i skolan och bor här, så det är inte direkt massa spännande som händer, och under vintern blir jag som en björn som aldrig lämnar sitt ide, vilket resulterar i ett ytterst ointressant liv och ganska få uppdateringar på grund av #1 ointressant liv och #2 mycket plugg som resulterar i mindre tid för blogginlägg. Dock så har jag mer eller mindre helt givit upp på min privata dagbok som jag skrev i varje dag i cirka trefjärdedelsår, så detta är mer eller mindre mitt enda utlopp för skriverier och anteckningar om vad som händer i mitt liv just nu. Vi får se om jag kan ta tag i detta och kanske skriva mer regelbundet om inget annat än för min skull. Plus, att när jag väl skriver så resulterar det i überlånga inlägg som detta, som inte heller blir lika sammanhängande som jag önskar.


Meh, vi får se vad som händer.

  Haha, fattaru, händer? #klyftig

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards