clarairene

Alla inlägg den 5 oktober 2013

HEJ

Av Clara - 5 oktober 2013 00:15

Kände att det var dags att kika in och säga hej.

HEJ!


Har haft en sjukt jobbig vecka och pluggat sönder. Ett psykologiprov på nervceller och hur hjärnan fungerar rent biologiskt (mycket i samband med psykologi), och jag svär, jag har lärt mig mer biologi den senaste veckan än jag gjort i hela mitt liv. Så fråga mig något om hjärnan så kan jag säkert svara. YEAH. (Och förhoppningsvis gick provet ganska bra.) Mycket mer avancerat än Psykologi A med Gunilla säger jag bara, trots att detta också ska vara en introduktionskurs. 


 

Dessutom har jag på en vecka skrivit två uppsatser varav en jag bara hade två dagar på mig att skriva (plus trycket från andra uppsatsen och att plugga inför psykologiprovet). Jag gillar min lyckokurs och läraren mindre och mindre och jag hör negativa saker om honom från andra också. Han är inte en uppmuntrande man, vilket gör att jag inte känner mig uppmuntrad som hans elev. 


Så ja, många sena nätter och mer eller mindre heldagar i biblioteket som nu är mitt tredje hem. 


I övrigt har jag ätit mycket skärp, trots att jag lovade mig själv att börja vara nyttigare, men ibland är det svårt. När man är sjuk, har ångest och tänker på hur mycket man betalar för den här himla måltiden man ska äta - då blir man sugen på kakor. Jag har även träffat och konverserat med ännu fler nya människor i veckan, och det är ju himla fantastiskt för att vara mig. #numberoneintrovert (Dock finns det faktiskt folk här som är ganska antisociala och får mig att framstå som social, så det är ju en grej.)


Jag har även tränat Sniffy - the virtual rat för min psykologilab. Det är ju också roligt. Och tagit lite bilder för min fotokurs där nästa uppgift är pop art. Men dessa två saker var mycket mindre krävande än övriga uppgifter.


Och just det, jag har varit sjuk! Och allt mitt plugg + sjukdom var ju mer eller mindre det bästa som kunde hända mig. 


Men idag var det i alla fall Smoothie Friday och efter det hängde vi ute på skolans cafés gård som hade “Oktoberfest” (fråga mig inte varför...) och lyssnade på fin akustisk musik och åt pumpapaj i mörkret. Det var bra, ett bra avslut på veckan.


 Smoothie Friday. Lätt bästa dagen (kvällen) i veckan


Men veckans absoluta höjdpunkt, som jag fascineras av hela tiden när jag tänker på det, är att det är oktober och jag har shorts på mig. Det har aldrig hänt förut i hela mitt liv. Och idag hade jag shorts och t-tröja på mig och jag svettades. Krazy Bananaz. Framförallt eftersom vi kommer få en riktig vinter med snö och så vidare. Men jag uppskattar att inte behöva frysa än.


Utöver detta innehåller mitt liv självklart även en del brandalarm, som sker alla möjliga tider på dygnet. Förra helgen hade vi en 6.30 på morgonen och idag en vid 14.30 (och några däremellan). Man vet aldrig när det händer och vi blir alla lika irriterande varje gång. Men idag kom riktiga grädden på moset. Tydligen var den som gick klockan två på morgonen och en till vid ett annat tillfälle "skämt". Alltså att någon medvetetet fått igång brandalarmet och tvingade ut oss. Eftersom skolan inte vet vilka det var kommer de nu tvinga alla i hela huset att betala för dessa två larm. Den totala kostnaden är 500 dollar och min rumskamrat räknade ut att alla i huset kommer få betala ungefär 4,50 var, vilket inte är så himla mycket. Men att vi utsätts för det här hela tiden och är så förbannande - och nu måste vi betala. No. Way. In. Hell. Vår RA är också sur över detta (såklart) så hon ska prata med sin chef och försöka få det här fixat. För det här är bajs.

(Och nu har vi även en lol-att-ha-inför-nästa-brandalarm-lista: http://www.theknoxstudent.com/news/2013/09/24/seven-things-you-need-for-the-next-fire-alarm/ )


Och det här är liksom mitt liv, kompis. Det består av plugg och lätthäng med mina nyfunna vänner samtidigt som jag stoppar massor av kakor i min mun.


  Vår RA är himla fin som snattar gratis kakor och tar dem tillbaka till vår suite för oss att äta.

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards