clarairene

Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Finals comin' up

Av Clara - 21 november 2013 04:57

Finals denna helg. Jag hade en sju minuter lång presentation i lycka idag - hamnade på typ 6:56 eller något, och hamnade vi under sju skulle vi automatiskt få ett D. Eftersom Lyckoläraren är som han är, skulle det inte förvåna mig om han ger mig det. Vi får se… I övrigt måste jag skriva klart uppsatsen som presentation var baserad på, göra klart min final portfolio + PowerPoint för fotografi samt göra ett psykologiprov - men på måndag sticker jag i fem veckor. Det blir fint.


Idag hade vi i alla fall i övrigt en tidig Thanksgivingmiddag på skolan, med mycket fina vegetariska alternativ. Det är något uppskattar jag mycket med skolan, de tar väl hand om sina vegeterianer och veganer. Så jag åt med några vänner och min RA, det var fint och GOTT. Och därefter gick vi “to pet them bitches”. Lärarna hade med sig hundar som vi gick och klappade på, så det var också fint. 

 

 

 Skulle även lämna tillbaka min lånecykel idag, och på cykelställets FB-sida stod det att de har öppet 16-19. Så jag cyklade dit i spöregn vid typ 17.30, och det var stängt. Fint. Säg inte att jag ska lämna tillbaka saker idag och sedan ha stängt… :))))


Imorgon (torsdag) och min födelsedag (fredag) så har vi reading days då vi måste vara extra tysta och mer eller mindre fokusera på att plugga, så vi får se hur spännande min födelsedag blir. Samtidigt har jag, som sagt, en hel del jag behöver få klart också. Men hursom trevligt att inte ha lektioner och bara fokusera på det som behöver bli gjort. Och trots att min presentation inte var bäst idag så var det sista lyckolektionen, så allt som allt så var idag en ganska himla bra dag ändå. Och om vi bortser från att jag blev väckt imorse, när jag försökte ta en välbehövd sovmorgon, av maintenance personer som kom in på mitt rum för att sänka min rumskamrats säng som då var en loftsäng. Självklart inte deras fel, men de knackar på och väcker mig, jag öppnar dörren - nyvaken - och bara “heeeeej” #morgonfin och somnade sedan inte om.


En vanlig dag i Claras liv. VI HÖRS SNART, VÄN(NER).

 

  Unnade mig en bit tårta tidigare i veckan (för att sedan äta skräpmaten jag köpte för att bli av med mina dining dollars) då mitt datum faktiskt inkluderades, blev dock lite besviken över att det inte var choklad. #choklad4lyfe


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards