clarairene

Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Min födelsedag

Av Clara - 25 november 2013 05:55

Som sagt så har det varit finals nu i helgen och trots att jag satt uppe och pluggade hela natten till 5.30 så är jag nu äntligen färdig och ikväll/natt blir det packning och så imorgon hämtar min moster mig och på tisdag så kör vi upp till Minnesota.


Torsdag och fredag var som sagt “reading days”. Och fredag var min födelsedag.


På torsdagen skypade jag med Anna - i 6 timmar. Så hela min dag mer eller mindre försvann, och sedan på kvällen blev jag tillfrågad om jag ville se Catching Fire med min RA, hennes kompis som också bor i min suite (som kanske är mina vänner nu, jag är inte helt säker?) och två av deras kompisar. Och min RA och kompisen som också bor här bjöd mig på filmen, så fina! Och det var en himla bra film, liksom det var inte bara “ja, det funkade väl bra i jämförelse med boken” utan jag tyckte att det var en genuint om den.

Så där försvann min torsdag, men jag såg det som pre-födeseldagsfirande. Utöver att dagen var fin i och med att jag gick på bio och skypade med Anna så kom ett paket från posten. Från min finaste vän Bea som just nu är i Colorado som au pair, och hon hade skickat ett födelsedagspaket till mig! Det var riktigt oväntat och jag blev så glad, samt att “huvudpresenten” nog kan vara den skönaste jag fått på ett tag (en julgranskula med Ralphie från A Christmas Story som även ger ifrån sig meningar från filmen!). Ibland glömmer jag bort att vara tacksam för vilka otroligt fina människor jag har i mitt liv, och jag inser att jag helt klart valde rätt vänner på vägen i mitt lilla 19-åriga liv.  

 

Vid midnatt torsdag till fredag firades jag av min suite som kom in och sjöng för mig. Och min RA kom in med mini donuts och min rumskamrat (tror jag) hade köpt en bakelsepizza - alltså en pizza med massa socker och saker på. Och så stod där en Mountain Dew-flaska med en lapp där det stod att den var från Axel. Alltså, jag blev så rörd. Så fint. 


I och med att jag slösade bort min torsdag och hade tre finals som skulle ske i helgen (fotografi portfolio lördag kväll, psykologiprov söndag kväll + sista lyckouppsatsen som också skulle vara färdig söndag kväll) så kände jag att min födelsedag ändå behövde tillägnas plugg. Men jag bestämde mig att i alla fall unna mig en sovmorgon. Men, jag väcktes vid 11 av att min rumskamrat kommer in i rummet och säger “Clara, det är någon som letar efter dig” och så står där en äldre dam och en man från Campus Safety, och så räcker hon över den största tårtan i mitt liv (skulle räcka för 20 personer) som är från min familj! Jag blev så rörd (och chockad), jag väntade mig inte något sådant. Inte ens lite grann. Så jag spenderade förmiddagen på Skype med (främst) mamma och satt sedan en stund i suiten och uppmanade alla att käka tårta. Skulle sedan gå till vår bokaffär för att köpa en tjocktröja med skolans logga, men hittade ingen jag ville ha och lämnade sedan tillslut tillbaka min lånecykel. Därefter hängde jag i datorsalen ett tag för att fixa min final portfolio, fick ett samtal av en av mina mostrar och åt sedan middag. Gick tillbaka till datorsalen och hängde sedan i vår suite. Men innan detta träffade jag en tjej från min lyckoklass och vi bestämde oss för att gå hämta våra betyg från några tidigare uppgifter (som fanns i en låda utanför Lyckolärarens kontor). Vi hämtar dem och så öppnar han dörren och bara “heej” (klockan var typ 20) och vill att vi ska prata betyg med honom (hade undvikit det under dagen då jag inte ville att han skulle förstöra min födelsedag). Först pratar han med min kompis - helt öppet - så nu vet jag exakt vad hon har för betyg… Och så ber han mig öppna mitt kuvert och jag vill verkligen inte, men han insisterar på att jag borde öppna det (vilket gjorde mig ännu oroligare), men det visade sig vara bra nyheter. Vilket gjorde min dag desto bättre, och jag vet nu att jag kommer klara Lycka, och jag är så glad. 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards