clarairene

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Clara - 23 december 2013 21:58

Ville bara kika in och säga att “hej, jag lever!”. Det är mycket på gång just nu och allt är inte superpositivt, men jul kommer det att bli och presenter kommer att öppnas. Min moster och morbror (ej dem jag bodde med tidigare under lovet) kommer och hälsar på min moster, kusin och mig senare idag och vi ska fira lite svensk jul innan jag imorgon åker upp till min mormor och morfar för att fira julafton och juldagen. 


I övrigt har inte så mycket hänt här i dagarna, har hängt mycket hemma och bott med min kusin några dagar, och bara, generellt sätt, tagit det lugnt. Till exempel så är det mest intressanta jag kan komma på just nu att jag och min kusin lagade ärtsoppa och svenska pannkakor igår (trots att det inte var torsdag!!!), som riktiga svenskar. Med sylt på. Vi är ju trots allt i svenskbygden. Men, så ja, alltså har inte så mycket spännande hänt.


Jag bokade även nyss min busbiljett tillbaka till skolan, som börjar igen den 3:e januari. Ska bo hos min moster som bor nära skolan över nyår och sedan åka tillbaka till Galesburg och ta tag i livet igen efter detta avbrott från vardagen. 


Så, tillsvidare, GOD JUL!

 

 

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards