clarairene

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Hay Rides

Av Clara - 23 oktober 2013 08:56

Har verkligen noll tid för bloggning. Vilket är tråkigt då jag tycker det är kul och då jag har, tyvärr, mer eller mindre givit upp på min dagbok då jag lägger mig på småtimmarna varje dag och behöver all sömn jag kan få. Så bloggen blir där mina minnen bevaras, liksom.


Men ja, jag har ytterst lite tid att göra saker jag vill göra och spenderar den mesta av min tid ätandes eller pluggandes. Självklart ska vi ha uppgifter att göra och så vidare, men jag har just nu verkligen noll fritid, och det tycker jag är lite tråkigt. 


Min uppsats som jag tidigare klagade över sög, enligt min lyckolärare (surprise). Jag trodde först att jag straight up hade fått icke godkänt, men tydligen fick jag ett G+ (C+), och jag är fan nöjd med det - och det här kommer från någon som alltid tagit skolan väldigt seriöst. Och det är inte att jag inte tar skolan här seriöst (vem pluggar hela dagarna liksom, och när jag sa till min moster vad jag gjorde kallade hon mig tråkig - så ja, jag flummar inte bort tiden), men det går inte att göra min lyckolärare till lags och jag är nu bara glad om jag klarar hans himla kurs, och därefter kommer jag aldrig läsa någon av hans kurser igen. (Har egentligen mer och färskare saker att klaga över angående honom, men jag orkar inte och jag tror inte att du orkar heller.)


Ovanpå allt mitt plugg så är vi ("jag") fortfarande inte helt överens med CSN och jag måste skicka in massa mejl och ansökningar och överklaganden till dem hela tiden, vilket också är jobbigt och ännu en extra jobbig sak att tänka på. Och så oroar jag mig en del över hur och var (läs; vem)  jag ska bo under vinterlovet och hur jag sedan tar mig ned hit igen. 


Mycket oro.


  

Men, till roligare/mer intressanta saker, och lätta avbrott i min tråkiga vardag:


I fredags fyllde min rumskamrat år, så vid midnatt hade jag och några vänner bakat brownies till henne, och så hade en annan tjej i vår suite deckorerat med bilder på någon koreansk popkille. Förhoppningsvis uppskattade min brud det (dock hörde jag vår RA senare fråga, när vi andra lagt oss och bara några var uppe, om de - i rummet då - bakat browniesarna i källaren och de bara “aa” - tack för creden liks). Nästa dag åkte min rumskamrat iväg till sin kusins bröllop och jag fick vårt rum för mig själv en natt och det var ärligt talat himla skönt. För det är lite det som är problemet när man bor med någon - man får absolut ingen tid för sig själv. För det är hennes rum precis lika mycket som mitt och hon får komma och gå som hon vill, och på alla andra ställen på skolan finns det människor. Så om man till exempel mår dåligt och vill grina lite - så är det rätt svårt. Något att tänka på om man ska bo med en rumskamrat. 


Och i lördags bjöd min moster med mig till en pumpkin patch! Har aldrig gjort det förut, så det var himla trevligt - men kallt. Mina yngre kusiner roade sig med diverse aktiviteter som att hoppa i en hoppborg och skjuta zombies med paintbollgevär (när mina kusiner inte visste hur de skulle skjuta frågade instruktören om de någonsin skjutit med gevär - de svarade osäkert nej, och sedan frågande han om de skjutit med bb guns och även då sa pojkarna nej; och då han frågade om de skjutit med nerf guns - det hade de, så då var mannen nöjd). Vi åkte även en så kallad. hay ride och de (mina släktingar) valde ut sina pumpor (de köpte flera stycken) och vi plockade majs som man sedan ska kunna poppa i en mikro. Det var fint och något nytt. Därefter åkte vi till Subway och åt middag för att sedan, när det blivit mörkt, åka tillbaka och gå i ett majsfält med ficklampor. Vi gick runt i en timme i den mörka kalla natten och letade efter våra ledtrådar, men gav sedan upp (främst på grund av kyla och trötta pojkar). Jag fick sedan skjuts tillbaka till skolan och pluggade. 

Dagen därpå vaknade jag med ont i halsen och nu är jag sjuk, igen. Och denna gång är det inte “bara” en förkylning utan mer huvud- och kroppsvärk. Jag som precis kom över min första förkylning... Men de har satt på värmen i våra hus nu i alla fall, så jag behöver inte längre ha 50 lager kläder på mig plus täcke. (Ja, hösten är kommen här också.)

 

 

Imorgon (onsdag, men klockan är 2:10, så tekniskt sett idag) är alla lektioner inställda för att man ska gå på seminarium och liknande (vilket vi får se om jag ens gör), men jag kommer nog ägna största delen av dagen till att skriva en uppsats som ska vara klar på torsdag. 


Men jag hade idag (tisdag) ett möte med min advisor och skrev preliminärt upp mig på vinterterminens kurser - matte (URK!!!), utvecklingspsykologi(?) (Developmental Psychology) och, förhoppningsvis, en genusvetenskapskurs. Dock är det ofta många som söker den (genusvetenskapskursen), så det finns en ganska stor chans att jag blir utkastad och måste välja en annan kurs. Jag måste också läsa matte, och vill ha det gjort så snart som möjligt, så det fick bli nu. Men jag är verkligen så nervös inför den kursen då mina mattekunskaper helt enkelt är så dåliga att jag, verkligen, skäms. 


 

Och för att avsluta - det snöade idag! Och det är så gulligt med eleverna som bor i varmare staters reaktioner. En kille jag känner har aldrig sett snö förut och blev tydligen (som väntat) helt exalterad. Men det smälte direkt och jag tycker det är lite synd att det blev hans första snöupplevelse, men men. Det kommer mer, och jag hade inte heller velat att det låg kvar för det är faktiskt BARA slutet på oktober.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards