clarairene

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Lycka gör mig så olycklig

Av Clara - 27 oktober 2013 05:03

Hallå hallå i lingonskogen.


Äntligen är min stressande vecka över, trots att jag fortfarande har mycket att göra känner jag mig bättre till mods. Jag skrev två uppsatser till min lyckolärare nu i veckan, varav en jag får betyg på och en jag får skriva om innan jag får ett betyg. Han kommer med allra största sannolikhet ogilla båda. :)))


Jag har varit sjuk hela veckan, och min suite är nu mer eller mindre också sjuk. Ej roligt. “The Knox Plague” som vi kallar det. Även lärarna: “Jaha, är du sjuk? Har du drabbats av the Knox Plague?” Så vi är alla lite hostiga, lite febriga och lite nasty. 


I onsdags fyllde min RA år, så vi firade henne vid midnatt och folk twerkade mot väggarna mitt i natten medan hon åt sina cupcakes som bakades till henne. Och jag satt i soffan och var inte en rolig människa som skrev på min uppsats eller vad det var. Så det var ett fint midnattsavbrott i vardagen. 


Trots att jag skrev mina två uppsatser till min lyckolärare är vi lite osams, eller i alla fall han. Till i tisdags ville han ha en outline på min kommande uppsats. Jag satt i två timmar och letade källor under helgen och måndagen, men hittade inget. Plus, att jag hade annat att göra - som att plugga till mitt himla psykologiprov som tyvärr gick lite sämre än väntat. Så jag skickade in en ganska dålig outline utan källa på tisdagen, och han var självfallet inte nöjd. Han tyckte då det skulle vara snällt och uppmuntrande att ifrågasätta om jag ens var på lektionen i torsdags när han visade hur enkelt det var att hitta en källa - men det var inte enkelt. I och med att det bara var negativa och icke-konstruktiva kommenterar i det mejlet så svarade jag inte då det enda svaret jag kunnat ge skulle vara ett spydigt sådant. Och jag är en trevlig elev. :))))) Men jag markerade mejlet som oläst för att komma ihåg uppsatsen, eller något. Nästa dag ser jag att mejlet ligger längst upp i min inkorg (trots att jag fått andra mejl), men jag struntade i det. Nästa dag var det samma sak, så jag öppnade det. Tydligen hade han skrivit ett nytt mejl några timmar efter min dåliga outline där han skrivit att han ville ha en källa (som jag då inte hade sett) och sedan, 17 timmar senare, hade han skrivit “Var är uppsatsen??”.  Jag såg det här bara någon timme innan vår lektion skulle börja och hade inte tid att leta efter en källa, så jag tänkte låstas om att min mejl hade strulat (vilket ju till viss del var sant). Då visar det sig att han tydligen hade gett “riktiga" kommenterar på allas outlines och delade ut dem i klassen. Jag fick såklart ingen. HAN SA INGET OM ATT DET VAR SÅ SERIÖST. Jag trodde bara att han skulle kolla över dem och ge oss ett okej, men tydligen inte. Så, efter lektionen gick jag och en tjej i klassen till biblioteket för att få hjälp med att hitta bra källor och till och med bibliotekarien tyckte att instruktionerna var otydliga och att sättet han ville att vi skulle hitta källor på var konstiga/svårt! Men du vet, allt är ju mitt fel. Det är jag som gör fel :))))))))))) Så den kvällen ägnade jag till att skriva en himla outline och hitta en anständig källa. Jag skickade det till honom mitt i natten och skrev att jag hade haft problem med mejlen och inte sett hans meddelanden och att jag visste att det här var sent inskickat och att om det bara var försent kunde han “radera mejlet”. Jag fick inget svar. Så jag skrev min uppsats med den källan och lämnade in den när jag skulle. Vi ska ha möten med honom nästa vecka om dessa uppsatser, så vi får väl se vad han säger då. Med största sannolikhet kommer han säga att jag suger, och jag måste ta det. Lyckokursen gör mig så lycklig…


Torsdagkväll (17.30-18.30) satt jag ensam vid ett bord och ropade "skicka gratis godis och kondomer till dina kompisar!". Min röst och hals mådde nog inte så bra, så jag lät nog litte udda ropande på folk. MEN, DET ÄR JU FAKTISKT HALLOWEEN. Jag fick ändå en del människor att skicka gratis godis och kondomer till sina kompisar, så det gick nog ändå rätt bra, framförallt med tanke på att jag satt sjuk och ensam. Jag gjorde detta genom/för en av klubbarna jag är med i - Advocates for Choice. Fina grejer är det ialla fall - som är både roliga, viktiga och bra. 


Efter min jobbiga, och äckliga, vecka så lånade min suite projektorn igen och tittade på film igår (fredag). Det var ett skönt avslut på veckan och jag fick se It’s the Great Pumpkin, Charlie Brown såhär i Halloweentider. Så jag är nöjd. 


Idag har jag jobbat och tänkt att jag skulle göra massa saker, det hände inget riktigt då jag skypade en stund med mamma och sedan har snackat skit med mina kompisar i ett par timmar. Vilket är mycket mer angenämnt än debattöppningar och -avslut, psykologianteckningar och fotografier. 


  Det här saknar man ju lite grann, när det var varmt och jag kunde känna en del entusiasm för skolan och äta nyttigare (mandlar & torkade tranbär). (Dock kanske inte riktigt såhäär mycket.)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards