clarairene

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Slutet på 2013

Av Clara - 31 december 2013 23:07

Tro det eller ej, men jag gick på mellandagsrea här i mellandagarna. Vilket jag inte gjort på år då jag inte pallar bråka med alla andra (duktiga och hängivna) reahandlare och gå igenom alla reavaror för att hitta det som passar mig. Men i år hände det, och jag lade ned pengar på plagg för mig själv för första gången på antagligen ett drygt halvår. Tror inte heller att jag någonsin varit på Mall of America när det varit så mycket människor där. Det var krazy bananaz.

Köpte även en liten julklapp till mig själv - ett nytt hål i örat. Har länge velat göra det, och tog nu tillslut tag i det och jag är nöjd. För övrigt under dessa dagar, mellandagarna, så åts mycket god mat och jag umgicks med min moster i Minneapolis. (Jag vet, många mostrar och svårt att hålla reda på dem.)


Sedan, på kvällen den 29:e skulle jag åka buss från Minneapolis ned till Davenport (Iowa). Lämnade Minneapolis drygt klockan 18 och åkte sedan i fem timmar till Des Moines, på en halvfull buss med en busschafför som måste haft mycket guld i näsan då han satt länge och letade guld därinne. Väl i Des Moines klev jag av bussen vid 23-tiden och väntade sedan på bussen som skulle ta mig till Davenport. Bussen, som stannade i Davenports, slutdestinationer var Chicago och New York - behöver jag ens säga att bussen därmed var ganska himla full? Så, på den bussen fanns det mycket människor och luften var riktigt dålig (och jag är ändå inte någon som lägger mycket märke till luft?), men jag fick i alla fall sitta själv med all min packning. Av oförklarliga anledningar var båda bussar försenade och jag kom tillslut fram till Davenport vid tretiden på morgonen där min moster väntade på mig och jag gick tillslut och la mig vid halv femtiden. Lång dag alltså.


När jag skriver detta sitter jag i en massagestol och pratar om coola fotografier med min kusin, och strax ska vi åka iväg och bowla, äta middag och sedan invänta tolvslaget. Ett lugnt och fint nyårsfirande såhär innan jag ger mig in i 2014 och nästa termin på Knox. 

Jag har även tänkt en del på de två senaste nyåren, som jag firade tillsammans med min grupp med vänner från gymnasiet, och vilka himla fina invigningar vi hade på de nya åren. 


2013 har varit, för det mesta, ett bra år för mig; mycket har hänt och mitt liv har förändrats på många sätt. Men jag känner mig redo att ta mig an 2014.


GOTT NYTT ÅR!

 

  Fina Kepler! (Minus Anna)

 
 
Mimmi

Mimmi

3 januari 2014 17:12

Åh, vi hade verkligen ett par fina nyårsfiranden. Saknar dig, Clara!

http://mimmir.blogspot.se

Clara

3 januari 2014 22:34

Ja, de var himla fina! Bästa sättet att fira in det nya året på. Saknar dig också, Mimmi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara - 11 augusti 2014 22:34


Nu har jag ju typ tre läsare, varav alla jag känner i verkligheten och som är mina vänner, men kände att det kanske ändå skulle vara värt att ha något litet inlägg som beskriver min nuvarande situation eftersom det varit tyst här sedan juni (och för ...

Av Clara - 14 juni 2014 11:30

De säger att en bild säger mer än tusen ord, i så fall så bör dessa bilder tala för sig sjävla om min fantastiska resa.                                         ...

Av Clara - 13 juni 2014 19:00


 Kom tillbaka till Minneapolis i förrgår efter en fantastisk resa till Puerto Rico med min moster. Hade tänkt lägga ut lite bilder från resa senare, får se om jag orkar ta tag i det, haha.  I går uträttade (heter det så??) jag några ärenden då jag ...

Av Clara - 6 juni 2014 04:48


Har mer att säga nu när jag har både (lite) tid och halvintressanta saker att berätta - snarare än “NU SKA JAG SKRIVA EN TILL UPPSATS :)”.   Är nu tillbaka hos min moster i Minneapolis efter en lång resdag igår. Sov bara 1,5 timme ifö...

Av Clara - 2 juni 2014 06:14


Dag ett av finals. Har inte sovit ordentligt på dagar. Jag skrev klart en 12 sidor lång uppsats igår kväll och hade ett psykologiprov idag. Phew. Man hade ju önskat det var allt, men NEJ. Jag har ju en till uppsats att skriva som bokstavligen inte ex...

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards