clarairene

Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Clara - 24 augusti 2013 22:46

Jag började i alla fall packa igår, lite smått.

Såhär såg det ut:

   :)))


Nu har jag lagt ned allt i två resväskor som vi ska väga, sedan ska vi med allra största sannolikhet PACKA UR dem för att sedan PACKA igen, för att få vikten rätt mellan mig och mamma. Det är en konstig sak att rensa ur sitt rum såhär, för hälften av mina saker är kvar (eftersom jag helt enkelt inte kan ta med mig allt) medan det andra följer med. Var är mitt hem nu liksom? Jag övervägde bland annat att inte ta med mig alla sommarkläder eftersom jag ska hem över sommaren men som mamma uttryckte det “your home base will be there now, not here”. Men hur ska jag känna att något rum som jag delar med en random människa ska vara mitt hem, det går inte riktigt ihop rent känslomässigt. Det är ganska himla svårt det här. Så ja, min framtida tankegång ska vara “vad borde jag ta med mig till Sverige?” snarare än “vad borde jag ta med till USA?”


Sedan har jag även skaffat BankID nu, vilket man tydligen ska ha? Så jag ska kunna göra massa fläshiga grejer på nätet, banken och med CSN. Mitt i detta hör min fina vän Märit av sig och undrar när vi ska ses och jag säger att jag kanske kan på måndag, men bara kanske, tills att jag kommer på att jag ska klippa mig och handla på måndag. Så det försvann ut genom dörren men jag vill ju träffa henne innan jag åker! Jag har massa saker jag egentligen vill göra innan jag åker, men istället måste jag packa ned mitt liv i väskor. Såhär har jag känt hela sommaren - att jag vill göra så mycket men jag hinner så lite samtidigt som tiden rinner iväg. Men jag lovade i alla fall Märit att hon skulle få VIP-plats i min Skype-kö.


Men allt kommer bli bra och innan jag ens börjar skolan ska jag spendera lite tid med familj jag inte träffat på tre år och dessutom gå på the Minnesota State Fair - woop! - och se en skönhetsdrottnings ansikte bli utskuret ur smör samt se djurungar födas - live. Finns det något bättre? I think not. 

Sedan har vi dessutom en orientation week innan våra kurser ens börjar på riktigt för att vi alla ska känna oss bekväma och familjära.


Men innan allt det där roliga händer måste jag fortsätta med min packning och se till att allt hänger med.


Någon som för övrigt vet var man kan köpa “converters” (vet inte ens vad det heter på svenska) som ändrar mängden ström i från ett amerikanskt uttag till en svensk sladd? För tydligen är mängden energi i deras uttag mycket mindre och det kan orsaka drygheter med vissa saker med svenskt sladd som ska med. 

 

  Känner mig lite såhär just nu...

HEJDÅ. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards