clarairene

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Clara - 10 september 2013 21:30

Samling bilder från vad jag gjorde under veckan då jag träffade familj, innan jag började skolan.


                                   

Av Clara - 10 september 2013 05:53

Sa jag att min energi började ta slut i mitt tidigare inlägg?


Hahahaha. Som om jag fått någon himla vila...


Jag är på skolan nu och har varit det sedan i söndags och har haft “orientation” för att lära känna skolan, regler och typ träffa människor. 


Det har varit full rulle hela dagarna, från åtta-nio på morgonen till elva-tolv på kvällen och min första natt här var det storm. Det var världens åskväder och blåste som faaaan - så ingen sömn här inte. Igår morse när vi tittade ut genom fönstret låg det massiva grenar på marken och elen var borta mer eller mindre hela natten. För att lägga till ett extra lager på detta ligger min skola väldigt nära en tågstation (som tydligen är en jättebra nod för Amtrak, om jag skulle vilja resa till till exempel öst- eller västkusten) vars problem är att tågen går 24/7 och tågen tutar (vad heter det på svenska?) hela nätterna och det är SÅ högt. Och jag som vaknar av minsta lilla vaknar då alltså hela nätterna för att de där jävla tågen låter och jag kan även meddela att det inte ens hjälper lite grann att stänga fönstret så vi får se när i mitt liv jag nästa gång sover en hel natt (hyfsat) ostört. 

 

  Jag vet inte hur bra man ser grenarna, egentligen. Men de är bajsstora. 


Hittills gillar jag i vart fall skolan. Den är väldigt öppen och tar till exempel sex på allvar - har varit på en workshop och en (bra) föreställning om sex och medgivande under sex, och det gör mig så glad att skolan är öppen och erkänner och förstår att dess elever har sex med varandra och att det är något att ta på allvar och upplysa om. Och medan jag satt på föreställningen bara kände jag hur mycket engagemang det fanns från årsgruppen i helhet och hur jag kände att “fan, vad jag vill plugga det här” så jag blir mer och mer säker på att det åtminstone skulle kunna bli min minor (Women’s & Gender Studies). Ännu hellre skulle jag vilja att det var min major, men jag vet bara inte vad jag skulle göra med det som major, rent jobbmässigt.


Jag har även försatts i olika sociala situationer där man måste nå ut och konversera med totala främlingar, och jag samtalar med massor utav okända människor varje dag - vilket jag är inte så himla bra på då jag är Sveriges #1 introvert. Men jag försöker och igår kväll under “ice cream social” hade jag faktiskt en himla fin diskussion med två brudar om sexualkunskap och faktumet att vi kunde diskutera det efter att ha pratat i bara några minuter kändes fint och lovande. Mer sådana människor behöver jag hitta. 


Min rumskompis är väl ungefär som jag tänkte mig henne, lite lugnare kanske (bra) och vi kommer helt okej överens även om jag tror att vi är ganska olika. Dock kallar hon mig “hun” (honey) hela tiden och knappt min mamma kallar mig det. Jag vet att min rumskamrat säger det med ett gott hjärta men jag blir ställd varje gång hon säger det - vilket ändå är ganska ofta.  Och hon har med sig x1000 mer saker än jag. Jag har typ kläder och sängkläder medan hon har fyllt sin garderob och har en extra klädstång och massa grejer jag inte alls har. Kanske för att hon bor hyfsat nära och det är lättare för henne att fixa/ha saker? Jag vet inte.


    Fina iPhonebilder på vårt rum, hade jag orkat kanske jag hade använt min stora kamera, men jag orkade inte. Men det här borde ge dig en uppfattning i vart fall.


Och om någon är intresserad så är det just nu värmerekord här och svinvarmt - cirka 35°C - så när jag idag skulle träffa min advisor så såg jag ut som en svettig gris när vi sågs, men det fina med det mötet är att jag med ganska stor sannolikhet kommer få de ämnen jag vill ha (nu till höstterminen) och jag har nu även fått en mer ordentlig rundtur på campuset så förhoppningsvis hittar jag till mina lektioner på torsdag när de börjar på riktigt. Det jag (med största sannolikhet) kommer läsa nu under hösten är digital fotografi och en introduktionskurs till psykologi samt en obligatorisk kurs för förstaårselever om lycka (happniess). Folk har skrämt upp mig gällande psykologikursen så jag är mer nervös inför den än tidigare, men det blir nog bra. 


Jag sökte också ett on-campus jobb idag, så vi får se om jag kanske kan tjäna lite $$$ (eller ja, jag ska få ett jobb då skolan lovade mig det i min financial aid).

 

 

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards