clarairene

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Clara - 13 september 2013 00:38

Mhmm... Var jag redo för det här? Har jag haft sommarlov lite för länge kanske?


Hade en lektion i alla mina tre ämnen för denna semester idag.

Jag nämnde ordningen för dagen igår (tidigare inlägg) och jag inser nu att jag definitivt inte går på Carlforsska längre, herregud. Jag väntade mig egentligen mest lätta introduktioner om kurserna och så vidare men jag har redan massor av sidor att läsa i min nya fina bok om Photoshop, samt att lära mig min kamera ännu bättre än det lilla jag kan nu. Professorn började lektionen med att säga “jag kommer att behandla er som om ni aldrig rört en kamera förut” vilket kändes uppmuntrande och bra för att sedan avsluta lektionen (efter massor av information som kom snabbt ut ur hans mun, till och med en upperclassmen som jag pratade med efteråt tyckte det gick fort) med “gå hem och läs era manualer till era kameror, ni går inte på gymnasiet längre och jag tänker inte lära er hur de fungerar”. Så vi ska över helgen alla lära oss våra respektive kameror (och då läsa bok). Jag har väl lite förtur som redan lätt känner min kamera, men för de som lånar av skolan... Det var intensivt, bara och inte riktigt vad jag räknat med. Sedan har vi även open lab då man kan låna en dator med photoshop om man behöver extra tid att redigera sina bilder - på söndagskvällar, när jag jobbar. :)))))


Några timmar senare hade jag min psykologilab, vi var där i bokstavligen 10 minuter och fick sedan gå därifrån, ganska ovärt, men vi fick inga läxor i alla fall. Dock har jag psykologi imorgon igen så jag antar att det blir massor av mysläxor då.


Därefter hade jag min sista lektion - lyckokursen som tydligen innebär ungefär vad jag trodde, men framförallt att utveckla sitt skrivande. Så jag ska vid slutet av den kursen förhoppningsvis kunna skriva bättre än nu, och jag vet ärligt talat inte hur mitt skrivande på engelska är i jämförelse med andra i min ålder. Där fick vi också läxor! Jag ska skriva två 1,5 sidor argumenterande uppsatser baserat utifrån “lycka är...” som någon annan skrivit. Till exempel ska jag förklara varför lycka är att titta på blommor, att äta glass och känslor, om någon skrev en sådan mening och sedan en uppsats som ska kontra en liknande mening. Jag vet inte om du hänger med eller bryr dig, men så är det i alla fall. Så plötsligt känner jag att jag inte direkt har någon fritid längre, jag känner mig lätt stressad och på detta så fortsätter bråket med CSN (som jag ärligt talat inte orkar med längre).


Grädden på moset är att jag nu även insett att alla vill att vi skriver uppsatserna på olika sätt och jag är osäker på vad dessa olika sätt (ibland) är - eller vilken typ den är på svenska. Och om jag fattat rätt ska jag tydligen skriva labrapporter i psykologin. Jag har skrivit en “riktig” labrapport en gång i mitt liv... Sedan förväntas jag även skriva APA uppsatser som tydligen är ett speciellt sätt att skriva om man skriver om psykologi. Kan alla redan detta eller kommer vi snabbt lära oss om det i kursen? Jag vet inte. (Update: Jag pratade med några brudar hos mig, de vet tydligen hur man skriver APA uppsatser, känns fint...)


Och nu är onekligen gamla “jag-skjuter-upp-saker-Clara” tillbaka, för vad gör jag just nu istället för dessa läxor/uppgifter? Skriver ett blogginlägg!

 

 

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards