clarairene

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Clara - 22 september 2013 03:35

Tro det eller ej. Men igår tränade jag! För första gången sedan juni(?). Bort med alla kakor jag ätit de senaste dagarna. Mitt mål är att försöka träna minst en timme tre gånger i veckan. Jag har noll behov av att bli smalare eller bygga muskler, men jag vill vara hälsosam och inte heller gå upp i vikt (med tanke på alla kakor jag äter hela tiden). Så ja, en timme avklarad i alla fall. Och känner mig väl mer motiverad än innan.


Igår (fredag) hade jag bara en lektion, psykologi, där vi pratade om nerver... Jag har bara läst Naturkunskap A där sådant inte ens togs upp. :)))) Och provet kommer bli (utöver min SAT) mer eller mindre mitt första prov med flera svarsalternativ på varje fråga. På kvällen (sent...) började jag med mer plugg och jag har nu när jag skriver detta bara 7 sidor kvar (av 57) at anteckna! Är ganska himla stolt över mig själv ändå. Men det resulterade i att jag lade mig klockan två på morgonen (vilket jag vill undvika så mycket som möjligt nu, trots att jag egentligen är världens nattmänniska...) och halv åtta imorse, GISSA VAD SOM HÄNDE? Grattis, du gissade rätt! Brandlarmet gick, igen... Och det var svinkallt ute. Så hittills har det gått sex gånger, vilket innebär att barnalarmet skulle tekniskt sett gått varannan dag sedan vi kom hit. Fint. 


Och idag jobbade jag mitt första lördagspass. Jag ångrar fortfarande min lördagstid så mycket. Mina helger är verkligen förstörda då jag jobbar mitt på dagen varje lördag och jag fick även på ett informationsmöte för folk som jobbar i kafterian och jag kommer mer eller mindre inte kunna byta bort kläder heller. Mina arbetsuppgifter inkluderar i alla fall: fylla på flingor, torka och torka bord. Jag råkade(?) även se min timlön idag, jag tjänar mindre än 70kr/h...! Det är sjukt lite pengar, jag kan erkänna att jag tjänade över 100 på mitt sommarjobb. Men det även även en het politisk debatt i USA just nu - om att minimilönerna måste höjas då anställda helt eneklt inte kan leva på den nuvarande minimilönen även om de jobbar heltid. Så ja, Livin’ the American Dream. 


Efteråt gick jag och en grupp människor på rundtur i Galesburg och gick bland annat till en asstor antikaffär med massor av antikgrejer (gissa vart mina julklappar kommer att komma ifrån) och jag fotade till min fotouppgift - “Shapes”. Så förhoppningsvis duger mina bilder, vi får la se vad Michael (professorn) tycker.

 

  Denna bild ska alltså respresentera en cirkel, om du inte förstod det...


Dessutom fyllde en av mina suite mates år idag och när vi kom tillbaka från stan så hade flera av de andra suite matsen (ja, det är ett ord nu) deckorerat henne rumsdörr massa fint. (Jag vill också fylla år...)


Så ja, ikväll blir ingen vild lördagskväll á la Galesburg. Den kommer bestå av psykologiplugg och antagligen lyckoläsning. Men så är'e ibland vettu. Men å andra sidan ska vi baka en (vegan)brownie till födelsedagsbarnet så mer kalorier kommer jag i alla fall få i mig idag. Man måste se livet från den ljusa sidan, kompis. :)

 

 

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards