clarairene

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Clara - 27 september 2013 01:28

 Jag har varit i skolan (duh), tränat (tro det eller ej), lekt med vovvar (för sådant händer ibland) och mer eller mindre umgåtts med människorna jag träffat här.


Tydligen så finns det universitet som under exam week hyr in valpar som eleverna får umgås med om de vill för att dämpa stress, nervositet och så vidare. Och tydligen ska provresultat ha blivit bättre på grund av detta? Jag önskar att vi också gjorde det... Så var det ju små som jag umgicks med corgis också och jag älskar corgis. Så det var himla fint, fler hundar vill jag se och tydligen finns det en organisation/klubb på skolan som under helger eller något åker till härbärgen och liknande och hjälper till. Jag vet inte om jag har tid att gå med där och har mer eller mindre inte sett någon reklam för dem, men lätt att jag skulle gå med annars.

 

 

På tal om andra (kanske lite mer viktiga och relevanta saker) så fick jag tillbaka mitt psykologiprov och resultatet på mitt mer eller mindre första flersvarsprov gick som jag trodde (om än kanske till och med lite bättre)! Jag fick inte ett A, men hade hade jag inte väntat mig heller, men jag hamnade i den övre halvan av klassen. Ärligt talat gör det mig himla stolt att det gick såpass bra för mig på mitt första prov i psykologi som jag hyser väldigt blandade känslor för just nu. En ganska seriös confidence boost, sedan får vi ju se om det går lika bra på framtida prov (man får hoppas). Men bara faktumet att det var mitt första prov i college, i ett främmande land på ett annat språk (även om engelska också är mitt modersmål) och gick såpass bra. Jag blir glad. 


Däremot fick jag även tillbaka min “första” uppsats, som jag har i min lyckokurs som för tillfället (av de jag pratat med) gör sina elever mer olyckliga när de går därifrån än när de kommer in. Jag fick inget betyg på mina två små uppsaster så jag vet inte hur dålig egentligen jag var. Men inga positiva kommentarer fick jag i alla fall, haha... Eller jo, en! Och jag vet inte om det kom från min professor eller TA (teaching assistant). Men jag vet också att de inte var de bästa uppsatserna jag skrivit i mitt liv så jag försöker att inte ta åt mig så mycket. Det är lite jobbigt bara då jag vet att jag är en hyfsat stark skribent på svenska och jag vill kunna vara det på engelska också. Sedan ser deras upplägg på uppsatser lite annorlunda ut och tydligen gjorde jag fel på det också, så det borde jag nog lära mig. Och så citerar och lägger man upp källor annorlunda här. Så hej då allt jag lärt mig på Carlforsska!


Och från ingenstans känner jag mig plötsligt överväldigad med allt jag måste göra. Jag måste just nu: läsa ett antal kapitel från böcker till min lyckokurs och sedan välja en västerländsk och en österländsk syn på lycka och skriva en uppsats om dem, göra en film där jag och några andra intervjuar folk om lycka, plugga till mitt prov i psykologi nästa fredag (om biologi och bajs), läsa min Photoshopbok, komma på nya idéer och fota till min nya fotouppgift (om pop art) och söndagkväll gå till “open lab” och välja ut och redigera mina bilder från min Shapes uppgift. Fan kom allt detta från liksom? Och jag jobbar ju i helgen och det förstör tid jag vill lägga undan till plugg då.


Min tanke var att nu i eftermiddags vara produktiv och i alla fall läsa lite, men vad gjorde jag? Jag sov middag. :))) Men jag var fan i mig berättigad det, för gissa vad som hände klockan två imorse (bara en timme efter jag lagt mig, för jag pluggade)?? DU GISSADE RÄTT. Brandalarmsjäveln gick! (Vi är uppe i nummer nio nu.) 


Och nu ikväll ska jag och några andra äta middag och sedan titta på första avsnittet för denna säsong av Parks & Recreation! (Det är en grej bland mig och mina suite mates). Sedan klockan 21 har jag ett möte med en grupp som kämpar mot sexism. Så vad kommer min pluggtid in? JAG VET INTE. :D 

 

Blir väl en all-nighter eller något, men jag behöver ändå gå upp förrän 10.30 imorgon så det borde vara lugna puckar.

 

  Jag försöker äta mycket grönsaker i hopp om att jag ska känna mig nyttig när jag äter, vet inte hur övertygande det är, egentligen

Presentation


Hej kompisar.

Clara heter jag, och 5 år efter att alla andra människor startade bloggar bestämde jag mig nu för att starta en p.g.a att jag ska flytta till det stora landet i väst - Amerikat, för mina högskolestudier.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards